Filmy choroba psychiczna, surrealizm

Przeszukaj katalog

Zestawienie najlepszych i najpopularniejszych filmów w których występuje choroba psychiczna, surrealizm. Zobacz zwiastuny, oceny, oraz dowiedz się kto reżyserował i jacy aktorzy występowali w tych filmach.

Los Angeles, rok 2008. Po trzech latach od nuklearnego wybuchu, który zmiótł z powierzchni ziemi część Teksasu, Amerykanie żyją w policyjnym państwie, którego rząd ingeruje w każdą sferę życia obywateli. W upalny Dzień Niepodległości splatają się losy trzech ekscentrycznych osób. Boxer Santaros (Dwayne Johnson) to dotknięty amnezją gwiazdor filmów akcji. Krysta Now (Sarah Michelle Gellar) jest byłą aktorką porno, obecnie prowadzącą telewizyjny show polityczno-obyczajowy. Roland Taverner (Seann William Scott) to oficer policji o tajemniczej podwójnej tożsamości, będący na tropie wielkiego międzynarodowego spisku... Ich spotkanie zaowocuje wydarzeniami, które odmienią losy ludzkości.
Szef nowojorskiego wydawnictwa, David ma cyniczny stosunek do miłości. Ze swoją kochanką Julie nie wiąże żadnych planów na przyszłość. Pewnego dnia spotyka tajemniczą kobietę - Sofię. Nawiązuje z nią romans. W konsekwencji zaczyna zaniedbywać swoją dotychczasową partnerkę. Ta dowiaduje się o jego "drugiej". Pragnąc zemsty, powoduje wypadek samochodowy, w którym sama ginie, a David zostaje ciężko ranny. Zmasakrowana twarz, której nie poprawią żadne operacje plastyczne, doprowadza Davida do depresji.
Dwoje zakochanych ludzi ucieka przed wynajętym płatnym zabójcą oraz policją.


Natalie Portman zdobyła w 2010 roku Oscara za oszałamiający występ w tym mrocznym psychoseksualnym thrillerze w reżyserii Darrena Aronofsky'ego. Nina (Natalie Portman) jest uzdolnioną, lecz niestabilną emocjonalnie baleriną u progu sławy. Pod wpływem presji ze strony dyrektora artystycznego (Vincent Cassel) i swojej uwodzicielskiej rywalki (Mila Kunis) Nina traci kontakt z rzeczywistością i miota się między jawą a sennym koszmarem.
Ekranizacja futurystycznej powieści A. Burgessa opowiada o amoralnym punku, który poddany zostaje praniu mózgu i zmienia się w porządnego obywatela, by w finale znów stać się tym, kim był na początku. Kubrick zrealizował porywającą przypowieść moralną opartą na niezapomnianych obrazach, niezwykłych zbitkach muzycznych i fascynującej nowomowie, którą posługują się Alex i jego kumple.
Doktor Caligari (Werner Krauss) tworzy człowieka-monstrum, który zaczyna zabijać ludzi.
Minęło 15 lat od czasu, jak ojciec Karras oddał życie ratując małą Regan ze szponów szatana. Jego dawny przyjaciel, por. Kinderman, prowadzi śledztwo w sprawie serii tajemniczych zbrodni. Wszystko wskazuje, że ich sprawcą jest morderca, którego starcono wiele lat wcześniej.

Pi

7,6
Genialny matematyk Max Cohen (Sean Gullette) znajduje się o krok od rozszyfrowania tajnego kodu, dającego władzę nad materialnym i duchowym światem. Wkrótce orientuje się, że jest śledzony przez agentów potężnego koncernu giełdowego i ultra-ortodoksyjną sektę religijną. Musi wybierać między zdrowym rozsądkiem a szaleństwem, świętością a bluźnierstwem, wiedzą a ignorancją, a przede wszystkim zdecydować, czy jest w stanie udźwignąć śmiertelny ciężar swojego odkrycia... Przez ostatnie dziesięć lat konstruowań ogromny komputer - Euklidesa, którego rozbudowane układy zajęły prawie całe jego skromne mieszkanie. Przy użyciu Euklidesa prowadził obliczenia, które miały go doprowadzić do odszyfrowania numerycznego wzoru sterującego prawidłowościami wzrostu i spadku notowań na giełdzie. Tę wiedzę pragną od niego wydobyć biznesmeni z Wall Street.
Lata siedemdziesiąte. Raoul Duke i Dr Gonzo (w tych rolach Johnny Depp i Benicio Del Toro) podążają do Las Vegas - miasta wiecznego hazardu i zatracanych pieniędzy. Jak się okazuje, są oni uzależnieni od róznego rodzaju używek typu Eter, LSD, Kokaina i wiele innych. Podający się za dziennikarza (R. Duke) oraz Prawnika (Dr. Gonzo) przyczyniają się do całkowitej destrukcji miejsc, w których przebywają. Ich głównymi celami są pokoje hotelowe, gdzie po zameldowaniu traktują je jak typową stajnie, w której przeżywają "odloty" swojego życia. Czarna Komedia mówiąca nam, o tym, jakie są przemyślenia, halucynacje i motywy do czynów po spożyciu środka odurzającego.
Młody, inteligentny i niedoświadczony autor wystawianych na Broadwayu sztuk Barton Fink przybywa w 1941 do Hollywood, gdzie na zlecenie despodycznego magnata filmowego ma napisać scenariusz dla trzeciorzędnego filmu o zapaśnikach. Przeżywa on niemoc twórczą podczas desperackiej próby sprawdzenia się w gatunku twórczości, do którego nie ma żadnego stosunku. Musi też uznać wyobcowanie w kontakcie z pospolitą kulturą mieszczańską, z którą właściwie czuje się związany. Urozmaicenie przynosi mu znajomość z nieco maniakalnym, ale przyjaznym lokatorem z sąsiedniego pokoju. Kiedy później okazuje się, że jest on wielokrotnym mordercą, Barton Fink zostaje wplątany w niebezpieczne wydarzenia, z których z trudnością uchodzi z życiem.
Słowa kluczowe

Proszę czekać…